Regulamin opłacania składek
Regulamin opłacania składek członkowskich w Stowarzyszeniu Klub Biegacza Sobótka
(przyjęty Uchwałą Zarządu z dnia 24.01.2017 r.)
1. Postanowienia ogólne
-
Każda osoba, przystępując do Stowarzyszenia Klub Biegacza Sobótka, zwanego dalej Klubem, zobowiązuje się do uiszczania składek członkowskich zgodnie z regulaminem przyjętym przez Zarząd Klubu.
-
Nie opłacanie składek członkowskich może być jedną z przyczyn usunięcia osoby z listy członków Klubu. O skreśleniu z listy członków decyduje Zarząd Klubu w drodze uchwały.
-
Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.kbsobotka.pl.
-
O wysokości składki oraz sposobie jej opłacania decyduje Zarząd Klubu w drodze uchwały.
-
Dokumentację związaną z opłacaniem składek członkowskich prowadzi skarbnik Klubu.
-
Decyzje dotyczące ewentualnych odstępstw od zwyczajnego opłacania składek członkowskich podejmuje Zarząd Klubu w drodze uchwały.
-
Prośby dotyczące odstępstw od zwyczajnego trybu opłacania składek członkowskich muszą być przedstawione Zarządowi na piśmie wraz z uzasadnieniem.
-
Tylko osoba z opłaconymi składkami członkowskimi ma prawo do wszelkich finansowych dotacji, ulg i preferencji przysługujących członkom Klubu (dotacje do biegów, przejazdów, noclegów, badań, wpisowych na biegi i inne imprezy, preferencyjne ceny strojów sportowych i opłat startowych w biegach organizowanych przez Klub i w porozumieniu z Klubem).
2. Wysokość składki członkowskiej oraz tryb jej opłacania
-
Składki członkowskie miesięczne powinny być opłacane przelewem do 10-tego dnia każdego miesiąca na konto Klubu Nr 22195000012006045040490002 w IDEA BANK S.A.
-
Składki mogą być opłacane z góry za więcej niż jeden miesiąc (preferowane rozwiązanie).
-
W tytule wpłaty obowiązkowo należy podać następujące informacje:
„składka członkowska”; imię i nazwisko osoby, za którą opłacana jest składka (nie dotyczy osób które opłacają składkę ze swojego rachunku bankowego); okres za jaki dokonana jest opłata – miesiąc, miesiące i/lub rok.
-
Składki nadpłacone (opłacane z góry za następne miesiące) nie podlegają zwrotowi w przypadku rezygnacji osoby z członkostwa w Klubie lub jej dyscyplinarnego skreślenia przez Zarząd z listy członków Klubu.
-
Zarząd Klubu może na mocy uchwały (do 31 stycznia) zwolnić z opłacania składek na dany rok kalendarzowy osoby szczególnie zaangażowane w poprzednim roku w pracę na rzecz Klubu, dyrektorów biegów i członków Zarządu, a ich listę umieścić na stronie internetowej.
-
Zwolnienie takie jest traktowane jak normalne opłacenie składki. Osoba zwolniona z opłacania składki pomimo tego może nadal ją opłacać.
-
Zarząd ustala kwotę preferencyjną na wysokość składki opłaconej przez członków za cały rok z góry, do końca lutego każdego roku.
-
Nowi członkowie zobowiązani są do opłacenia składki za cały rok jednorazowo z góry za pełne miesiące od dnia przyjęcia ich przez Zarząd w poczet członków Klubu.
-
Wysokość składki członkowskiej Stowarzyszenia Klub Biegacza Sobótka wynosi:
-
składka członkowska miesięczna – 5,00 zł lub
-
składka członkowska roczna wniesiona po 28 lutego każdego roku – 60,00 zł lub
-
składka członkowska roczna preferencyjna wniesiona do 28 lutego każdego roku – 50,00 zł
-
od roku 2023 uchwałą Zarządu osoby poniżej 25 roku życia oraz osoby powyżej 60 roku życia są zwolnione z płacenia składek członkowskich.
3. Zaleganie z opłatami składek i skreślenie z listy członków Klubu
-
W przypadku zalegania z opłacaniem składki członkowskiej, Zarząd Klubu lub wyznaczona przez Zarząd osoba, może wysłać do członka Klubu drogą elektroniczną, pocztą tradycyjną lub przez SMS ponaglenie o uregulowanie zaległości.
-
Osoby, które zalegają z opłacaniem składki członkowskiej przez okres dłuższy niż 6 miesięcy a Zarząd nie zostanie wcześniej o takiej sytuacji uprzedzony, będą automatycznie tracić prawa do wszelkich finansowych dotacji, ulg i preferencji przysługujących członkom Klubu.
-
W przypadku zalegania z opłacaniem składki członkowskiej przez okres dłuższy niż 12 miesięcy Zarząd może podjąć uchwałę o skreśleniu takiej osoby z listy członków Klubu.
4. Ponowne przyjęcie do Klubu i nabycie praw
-
Osoba która utraciła prawa do wszelkich finansowych dotacji, ulg i preferencji przysługujących członkom Klubu może je nabyć automatycznie, ponownie opłacając zaległe składki oraz wszystkie kolejne do końca danego roku kalendarzowego z góry.
-
Osoba która została usunięta z Klubu z powodu nie opłacania składek może starać się o ponowne przyjęcie pod warunkiem uiszczenia wszystkich kolejnych składek do końca danego roku kalendarzowego z góry oraz co najmniej 50% wszystkich zaległych składek członkowskich. Ponowne przyjęcie w poczet członków następuje uchwałą Zarządu na pisemny wniosek zainteresowanego.
5. Postanowienia końcowe.
-
Regulamin opłacania składek członkowskich obowiązuje od 25.01.2017 roku.
Informacja dodatkowa (komunikat) do uchwały.
Osoby, które w danym roku kalendarzowym nie będą brały czynnego udziału w pracach i na rzecz Klubu w następnym roku kalendarzowym mogą skorzystać z wszelkich finansowych dotacji, ulg i preferencji przysługujących członkom Klubu tylko do wysokości składki klubowej (50,00 lub 60,00 zł).
Za „czynny udział w pracach i na rzecz Klubu” Zarząd rozumie między innymi: pomoc w pełnym zakresie (przed, w trakcie i po) w organizacji przynajmniej jednego z naszych biegów (osobiście lub innej osoby np. członka rodziny), pozyskiwanie sponsorów, praca w Zarządzie Klubu, organizacja innych imprez klubowych, wyjazdów klubowych itp.